Setpunt oktober 2019 - Nieuwe campagne KNLTB

Nieuwe campagne KNLTB: ‘Nederland Tennisland. Iedereen doet mee’

 

De KNLTB start een campagne om de tennissport op een positieve manier in de schijnwerpers te zetten: niet sikkeneuren over teruglopende ledenaantallen maar de nadruk op de positieve kant van de tennismedaille.

Meer dan 1 miljoen mensen tennissen, de KNLTB heeft 560.000 leden. In de leeftijdscategorie 35+ is tennis de meest beoefende sport in Nederland. Met de nieuwe campagne wil de KNLTB meer mensen met plezier laten tennissen. ‘Tenniskrijt’ bijvoorbeeld is een belangrijk onderdeel van de actie: zet een streep op een muur en je kunt al een balletje slaan. Robin Haase en Kiki Bertens hebben als kick-off die streep al gezet op de muur van hun voormalige middelbare school.

Tennis is leuker als je wedstrijden speelt!

Meer dan 200.000 competitiespelers en 150.000 toernooispelers spelen wedstrijden. Het maakt tennis leuker en het zorgt ervoor dat je vaker op het tennispark bent. Je krijgt meer binding met de club en het levert een positieve bijdrage aan het behoud van leden. Een win-win situatie voor zowel spelers als voor verenigingen.

Terug naar Setpunt 2019 - editie oktober